Sunday, July 28, 2013

Valmis!

Kirjoitin jokin aika sitten kirjoituspöytäprojektista. Nyt se on valmis. Mies ahersi projektin parissa useampana iltana. Tässä mä kirjoittelen uutuuttaan hohtavan kirjoituspöydän ääressä. 


Vielä pitää käydä ostamassa riippukansioita ja aloittaa vakavamielinen arkistoiminen. Mun arkistointi on tähän saakka ollut tyyliä pino 1, pino 2, pino 3 jne. Nyt mä kertaheitolla organisoidun ja musta tulee supertehokas! Ei ole hukassa enää lasten rokotustodistukset tai sähkölaskut. Öhöm!


Vetimet päätettiin säilyttää entisinä. Ne näyttävätkin ihan kelvollisilta uutta väriä vasten.


Pöydällä on tärkeitä juttuja, kuten tämä lapsen tekemä keramiikkamuki.


Kyseinen tarra seikkaili yhden jos toisen selässä päätyen mun selkään. Nyt se muistuttaa siitä, että välillä pitää osata nauraa itselleen. Tai antaa ainakin muiden nauraa. 


Mies osti soittorasian lahjaksi pihakirpparilta. Kuori on oikea linnunmuna ja sävelenä "My favorite things".


Vitamiinit ja krillöljyt jää ottamatta jos ne eivät ole käden ulottuvilla. Tällä tavoin mä muistan ottaa ne ainakin muutaman kerran viikossa. BW eli Business Woman -blogi (klik klik) sai mut aikanaan innostumaan Mega Red -krillöljystä. Kannattaa kokeilla. Olen ollut huomaavinani, että selkäkivut vähenevät sen lisäksi että kolestroliarvot pysyvät aisoissa :)

P.S.

M. Thank your for the babies and thank you for the desk.

Your loving wife,

Johanna

22 comments:

  1. Pongasin nuo krill-öljyt heti! Itsehän sain niillä alennettua kolesteroliarvoni ja vannon niiden nimeen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olen ollut valtavan tyytyväinen. Kolestrolit ovat pysyneet aisoissa. Mutta se mikä yllätti oli, että ihan oikeasti mun selkäsäryt hellitti! Testasin olla vähän aikaa ilman krill-öljyä ja säryt palasivat. Kun aloitin kapseleiden nieleskelyn ne taas hävisivät. Ja mikä parasta, vaniljan maku tekee nielemisestä niin paljon helpompaa :)

      Delete
  2. Aivan upea pöytä! Ja noi vetimet on just passelit. Mä haluaisin kanssa löytää jostain kunnon tietokonepöydän, että saisi tamän lastulevyhirvityksen pois...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minä olen hurjan tyytyväinen :) Kuvasta ei näy, mutta vetimet ovat sellaiset messinginväriset ja ajattelin aluksi että hopeiset olisivat hyvät. Nämä näyttävät kuitenkin ihan kivoilta ja ainahan ne voi maalata.

      Tämä pöytä oli kertakaikkinen löytö mieheltäni. Hintaa taisi olla hurjat $30. Pöytä painaa kyllä melkoisesti ja sen liikuttelu olikin projektin hankalin homma. Ainakin mun mielestä :)

      Delete
  3. Tosi hieno!!! Vetimet ovat aivan upeat:)

    En ole testannut krill-öljyä vaan ihan kalanmaksaöljyä nauttinut ja huomaan niidenkin kanssa eron heti. Varsinkin aamuisin olen paljon pirteämpi heti kun alan niitä popsimaan. Kolesteroliarvot ovat pysyneet alhaalla, en kyllä tiedä ovatko ne koskaan olleetkaan korkealla. Mun veljellä kolesteroliarvot pomppasivat heti kaksikymppisenä kun hän lopetti säännöllisen urheilemisen ja kolme sukupolvea mun isän puolelta ovat kuolleet nuorina sydänkohtauksiin ja yksi juttu on juuri ollut tuo korkea kolesteroli.

    Mitä tuo Krill-öljy on? Olen erittäin kiinnostunut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krillöljyä (vai onkohan se suomeksi krilliöljy) saadaan krillravuista, jotka uiskentelevat Antarktiksen tuntumassa. Tästä syystä öljy olisi puhtaampaa. Öljyssä on myös antioksidantteja. Öljyä ei ole paljon tutkittu, joten mä uskon että tavallinen kalanmaksaöljy on yhtä hyvää. Mistä mä näissä tykkään on kapselin pieni koko ja vaniljan maku :)

      Huomaan kyllä aina selässäni, kun on ollut liian pitkä tauko öljyn nauttimisessa. Kyllä näissä jotain taikaa on.

      Mulla on myös aina olleet kolestroliarvot ok, mutta ei näistä varmaan haittaakaan ole.

      Delete
    2. Näitä ei taida saada muualta kuin jenkeistä? Muistaakseni BW kertoi että hänen veljensä joka siis asuu siellä niin tuo niitä hänelle. Kokeilen heti jos vaan on saatavilla:)

      Delete
    3. Äkkiä googlailin ja ainakin Suomessa olevista nettikaupoista näitä löytyisi. Mä en ihan oikeasti tiedä ovatko nämä sen kummempia kuin perinteinen kalanmaksaöljy, tutkimustietoa on niukasti.

      Delete
  4. Hieno tuli pöydästä.

    Enpä ole koskaan kuullutkaan Krill-öljystä. Täytyykin tutkia.

    Vitamiinit ovat yleensä töissä pöydällä, samasta syystä, jotta muistaisin ottaa niitä. Eipä ole lomalla pahemmin tullut muistettu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä unohdan aika usein vitamiinit, jos ne eivät ole ihan tarjolla. Voin pitää niitä myös laatikossa, jonka takuuvarmasti aukaisen joka päivä.

      Olen pöytään enemmän kuin tyytyväinen.

      Delete
  5. Hieno pöytä, kyllä tuossa kelpaa :) Voi voi, milloinhan sitä saisi aloitettua tuon vakavamielisen arkistoinnin... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mun vakavamielinen arkistointini kohtasi tänään vakavan takaiskun. Mun pitää varmaan tehdä tästä oma tarinansa :) Mutta riippukansiot on hankittu ja kaikenlaisia muita organisaattorisia välineitä...

      Delete
  6. Törmäsin blogiisi tänään ihan sattumalta ja nyt olen kahlannut läpi koko blogin. Aivan ihanaa lukea ulkosuomalaisen lapsiperheen elämästä. Saat minusta uuden vakkarilukijan.
    Törmäsin myös kaupparatsu blogiisi. Tiedätkö koska laitat taas huutonettiin vaatteita? Teidän tytön vaatteet on meinaan juuri sopivan kokoisia meidän neidille.
    Miia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei Miia! Kiitos kivasta kommentistasi. Ja olet kyllä urhea nainen jos olet jaksanut selata blogia enemmänkin :)

      Yritän laittaa jo tällä viikolla Huutonettiin syksyisempiä juttuja. Ja pikkuhiljaa syksyn edetessä. Muutama kaunis mekkokin on taas uutta kotia vailla.

      Delete
  7. Kaunis pöytä! Kyllä sen ääressä kelpaa raapustella kirjettä tai korttia, fiksata budjettia tai näpytellä tietokonetta :) kelpais mullekin! Ja ihana hattivatti-hiirimatto <3


    En ole tainnut koskaan huomata mistään postauksesta että onko miehesi myös suomalainen?

    Leppis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä rakastan näitä Hattivatteja! Tosin mielessä aina käy, että mitä kummaa Tove Jansson ajatteli hahmot luodessaan :) Tuutikki on myös suuri suosikkini. Ja Haisuli. Niin, ja Hemuli: Ja tietty Pikku Myy. Ja Nipsu. Joko mä luettelin kaikki?

      Me olemme sikäli onnekkaita, että olemme kaikki nykyisin sekä suomalaisia että amerikkalaisia :)

      Delete
  8. Kyllä rouvan kelpaa nyt bloggailla! Ihana pöytä ja niin hyvässä järjestyksessä kaikki tavarat, ihan kateeksi käy;) Täälläkin on nimittäin vähän hakusessa välillä jos jonkinlainen paperi... Kivoja heinäkuun vikoja päiviä:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No kyllä! Tiedä vaikka blogin tasokin tästä nousisi :)

      Mulla on vielä järjestelyt vaiheessa. Pitäisi vain pontevasti nyt pakertaa kaikki paikoilleen, niin sitten voisi lepäillä laakereilla. Oikeasti kyllä toivon, että tästä on apu moneen ongelmaan, kuten kiireellä suoritettuun kotietsintään kun oikeaa paperia ei löydy mistään...

      Delete
  9. Voi ihanuutta! Mulla ei järjestyksestä tietoakaan, on vain pinoja, pinoja, pinoja ja cornflakes paketeista itsetehtyjä lokerikkoja (liian vähän) - no, ehkä jonain päivänä. Samanlaisella hiirimatolla tässä rullailen hiirelläni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, me ollaan hiirimattokavereita :) Sulla on hyvä maku!

      Enpä muuten ole ymmärtänyt, että cornflakes -laatikoita voisi uusiokäyttää. Meillä on vielä aina niitä jättisuuria perhekokoja, joihin mahtuisi vaikka mitä! Ja keltaisia Cheerios-laatikoita kans. Ne ovatkin mukavan pirteän värisiä. Näin taiteellisesta näkökulmasta katsellen vähintään yhtä visuaalisia kuin Warholin käyttämät Campbellin soppatölkit.

      Delete
  10. Todella upea pöytä! kyllä sulla on kätevä mies ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos. Mä välitän kommenttisi myös kätevälle miehelle :)

      Hän on muuten ihan oikeasti tavattoman hyvä mihin tahansa ryhtyy. Meillä ei juuri ulkopuolista apua tarvita, kun tiskari, autotallinovi, kanissa oleva puu, autot, raapiutunut jalka jne. korjaantuvat näppärästi. Naapurikin tuo lastensa pyörät meidän pihaan jos niissä on korjattavaa... Kyllä näppäräsorminen mies on onni ja aarre :)

      Delete