Tuesday, May 22, 2012

Voi Debenhams!

Pitkien etsintöjen jälkeen löysin laukun, joka miellytti silmää ja kukkaroa. Brittiläisen Debenhamsin sivuilla siihen törmäsin. Ilo oli lähes ylitsevuotava, kun nettitilaaminen onnistui. Toimituskulut olivat £10, ei paha pikapaketista. Viikon kuluttua tilauksesta postimies Wayne soitti ovikelloa ja pyysi kuittauksen pakettikorttiin luovuttaen aarteen haltuuni.


Innoissani avasin paketin ja ensimmäisenä, ihan ensimmäisenä, katse kiinnittyi nahkapinnassa olevaan viiltoon. Viilto ei kuitenkaan ihan kaikista kulmista näkynyt ja ajattelin, että jos saisin hiukan alennusta voisin laukun kanssa jatkaa yhteistä matkaa. 

Ensimmäinen kuvin varustettu yhteydenotto tuotti huikean 10% alennuksen. Lähetin sähköpostin ja pyysin ohjeet palautusta varten. 10% tarkoitti yhtä kuin postimaksut, joten oman laskuoppini mukaan olisin maksanut laukusta edelleen täyden hinnan. Sähköpostiin vastattiin ja panoksia korotettiin 5%. Tarjous oli kuitenkin viimeinen ja osoitus hyvästä tahdosta. Mua alkoi vähän korpea. 25% olisi hyvää tahtoa, 15% silkkaa kuttuilua.

Tänään vein laukun postiin. Nyt vain toivon, että saan säädetyssä järjestyksessä hyvityksen ostoksestani ja postikuluista. Laukun takaisin lähettäminen maksoi $21 ja ihan tavallisena postina lähti. 

Kaiken lisäksi huomasin, että laukku oli kaikkien muiden Debenhamsin tuotteiden mukana tullut -20% tarjoukseen. 


Nettimyynnissä on nyt kaikki tarjouksessa, kuten somat fasinaattorit (onks tää oikea termi  niistä pienistä höyhentupoista, jotka keikkuu päälaella?). Laukun perään haikailen edelleen. Tällaista perusmallista vyöllä varustettua, kauniisti tehtyä ja täysnahkaista laukkua on vaikea löytää £99. Mutta olisihan se voinut olla ehjä. 

14 comments:

  1. Harmin paikka...

    Noita fasinaattoreita (mikähän olisi se oikea suomenkielinen vastine, hiuskoristekaan kun ei kerro ihan kaikkea) löytyy myös Etsystä paljon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fasinaattorille pitäisi kyllä keksiä hyvä nimi. Hatuke? Hauskasti se joka tapauksessa korvaa hatun ja tekee kampaukselle enemmän oikeutta.

      Delete
  2. No, kettuilua oli ehdotettu alennus! Varsinkin kun nyt sitten myytiin jo muutenkin -20%. Pah, sanon minä! Ostin muuten melkotavalla samantyyppisen laukun Aleksi 13-liikkeestä. Se on näitä Jouni-laukkuja, elikkä ei mitään merkkitavaraa! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luulen, että tässä ei taas oikea käsi tiennyt, mitä vasen käsi tekee. Ja nämä ovat niitä juttuja, että suurelle firmalle ja sen työntekijöille ei ole niin väliksi miten asiakas asian kokee. Sama se.

      Ei tämäkään ole mikään merkkilaukku. Mutta siinä oli oikea väri, vyö, materiaali ja järkevä hinta.

      Delete
  3. Voi kurjuus! Mä en nykyään nettikaupoista osta juuri mitään siksi että harmittaa kun ensin odottamisen jälkeen ostos saapuu ja sitten siinä onkin joku vika. Aina ei edes heti huomaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mietin, että tilaisinko uudelleen laukun, mutta tulin siihen tulokseen että mun onnella saan vain saman laukun tänne takaisin :) Täytyy etsiä täältä lähempää, onhan niitä laukkuja täälläkin.

      Delete
  4. Surkeaa, että noin jouduit pettymään ostokseesi.

    Minä en ole oikein vielä tottunut netin kautta mitään tilailemaan. Olen sentään kerran, tilasin ihanan vauvan vaatteen, se kauppa onnistui erittäin hyvin. :-) :-) Kiitos vielä.

    Tänään sain osoitekortin josta voin tilata kastanjajauhoja siemensämpylöihini. Tuota jauhoa ei täältä kaupoista löydy, nyt ostin Hakaniemen hallista, he myyvät myös netin kautta.

    Olen niin iloinen, kun eilen jätin kepit ja tukilastat. Nyt pääsen taas liikkumaan paremmin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voin vain kuvitella, että olet kuin varsa kesälaitumella. Olen onnellinen puolestasi :)

      Ja kiva, että on hyvä nettiostokokemus. Oli muuten ilo auttaa ja kun se tuntui jotenkin silloin olevan ihan nappi.

      Meiltä ei saa kunnon hienoja ruisjauhoja mistään. Olen googlaillut ja löysin nettiosoitteen. Ei auta kai muu, kun tilata. Pääsee tekemään kunnon piirakoita.

      Delete
  5. Lue tämä ja googleta aina kaikki mitä aiot ostaa.
    http://www.handbags-purses-guide.com/spot-fake-mulberry-bayswater/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos vinkistä! Mun täytyy tunnustaa, että et tullut ensimmäisenä mieleen käsilaukkuongelmien suhteen :) Nautihan siitä auringosta!

      Delete
  6. Nätti laukku,mutta olipa sinulla huono tuuri sen kanssa.Tilaan netistä yleensä kirjoja ja sitten meikit Englannista (mineraalisellaiset,todella hyvät).Täällä olen tilannut netistä myös pieniä kodinkoneita.Ihanat nuo fasinaattorit,mutta kamala tuo nimi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kyllä meidän nyt pitää keksiä joku fiksumpi nimi. Hatuketta ehdotin. Töyhdökkeet on syytä jättää muille luontokappaleille :)

      Mä tilaan jonkin verran netistä. Suomalaisia juttuja tietysti, kuten astioita ja sitä ruisleipää New Yorkista. Lasten harrastuksiin kanssa löytyy netistä helpotus. Maksaa puolet siitä miät kaupoissa.

      Delete
  7. Voih,kun sattui huono tuuri!
    Mutta jospa sieltä löytyisi vielä ihanempi!!

    Terveisiä Helsingistä..tultiin eilen illalal luokkaretkeltä kotiin ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, laukku ei ollut vain minulle tarkoitettu :(

      Helsinki on varmaan upea tähän aikaan vuodesta. Vai oliko taas kaikki kadut avattu katutöiden vuoksi?

      Delete