Thursday, May 3, 2012

Arvonta - Palkintona Tommy Hilfigerin Wristlet

Toukokuu on alkanut niin mahdottoman aurinkoisesti, että on oivallinen aika arpoa jotain pientä ja mukavaa. Ajattelin, että ehkä jollakin lukijallani voisi olla käyttöä Tommy Hilfigerin musta-valkoiselle wristletille. 


Pieni laukku ei ole koolla pilattu: 10 x 20 cm on kertynyt mittaa. Mukaan mahtuu nenäliina, avaimet, luottokortti ja huulipuna. Mutta mitäs muuta sitä tarvitsee kesällä mukanaan kantaakaan. 


Arvonnan säännöt ovat yksinkertaiset: jätä tähän postaukseen kommentti viimeistään sunnuntaina 19. toukokuuta klo 24 Suomen aikaa. Kommentteja saa jättää niin monta kuin halajaa.Toivoisin, että kertoisit itsestäsi jonkin asian mikä ei ehkä ennen ole tullut puheeksi. Ja jos kommentoit anonyyminä, niin laita alle jonkinlainen puumerkki. 


87 comments:

  1. No mitäköhän? Täällä kirjoittelee kalat-nainen joka toivoo voittavansa kätevän pikku-käsveskan itselleen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, olet Kalat! Kalat ovatkin ihan parasta, mitä muut horoskooppi merkit voivat saada seurakseen. Sinä onnekas! Kiva kun tulit kommentoimaan.

      Delete
  2. Ihana tuo palkinto, pakko kai sitä on tavoitella! :)
    Olen tätä blogiasi lukenut jo pitkään, aiemmin en ole vain tainnut kommentoida mitään. Tykkään kun kirjoitat niin monipuolisista aiheista, jännää miten kaikki arkisetkin asiat voi olla niin erilaisia täällä ja siellä.
    Ihanaa kevättä sinulle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva kun kommentoit! Välillä epäilen, että tokko edes lukijoita on :) Mulla on kieltämättä vähän poukkoileva tyyli ja en taitaisi millään pystyä keskittymään vain yhteen aihealueeseen.

      Delete
  3. Minäkin tahdon tuon! Mutta kun olen niin suulas että olen varmaan kertonut jo kaiken itsestäni...no, olen oinas(kuten koko muukin perhe:)ja erittäin nopea lukemaan! Luen tavallisen romaanin muutamassa tunnissa, mutta en ole vielä keksinyt miten hyödyntää tätä taitoa?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hih, ihanaa Oinas! Ja koko perhe Oinaita. Siinä muuten varmaan puhetta ja intohimoa piisaa :) Kuule, en tiedä mitä ikäpolvea olet, mutta mulle tulee mieleen Paavo Väyrynen ja kuinka hän luki Dostojevskin tuotannon suurin piirtein viikonlopussa. Olisikohan susta politiikkaan...?

      Delete
  4. Ihana laukku, eihän sitä kesällä muuta tosiaan tarvitsekkaan mukaan!

    ReplyDelete
  5. Todellakin.. ihana laukku.
    En oikein muista mitä ollan kirjoiteltu mutta ehkä en ole kertonut että olen suomenruotsalainen ja nykyisin pienen pojan isoäiti elikä Famo :)

    Ja sinun blogissa tykkään siitä, että se voi sisältää mitä tahansa hauskaa ;))
    Terkkuja
    Monica

    ReplyDelete
  6. Ihana pikkuinen laukku, pakko osallistua. Hm, mitä ihmettä en olisi jo kertonut? Täytän melkein tasan kuukauden kuluttua 39 vuotta, ja järjestän harjoitus-nelikymppiset ystäville, jotta ensi vuonna juhliminen sujuu rutiinilla. Vuoden kuluttua toivon voivani juhlia myös valmistumista samalla. Ihania toukokuisia päiviä sinne, kiitos aina yhtä mukavista jutuistasi!

    ReplyDelete
  7. Onpas kaunis laukkunen.

    Vaikka en olekaan kieltenopettaja ammatiltani, niin olen opettanut työkseni kahta kieltä: Suomessa aikoinaan usean vuoden ajan hepreaa kansalaisopistossa ja nyt täällä aikuiskoulutuskeskuksessa norjaa. - Tai ehkä sinä jo tämän tiesitkin...

    ReplyDelete
  8. Ihana pieni laukku!

    Minä olen Italia-fani (en ole koskaan käynyt, kateudesta vihreänä vain kuunnellut miehen tarinoita Italian ihanista kaupungeista) ja ensi syksynä toivon ehtiväni opettelemaan kieltä jotta osaan sitten kun joskus maahan matkaamme toivottavasti pidemmäksi aikaa.

    Leppis

    ReplyDelete
  9. Hei!

    Arvonnassa mukana minäkin :)

    Blogiasi on kiva lukea, koska muiden maiden elämänmenosta on kiinnostavaa tietää.

    Täällä odottelemme kesää ja Suomen lätkämenestystä! Poika kertoi eilen kohdanneensa USA:n lätkäjoukkueen Helsingin Kampissa. Varokoot Leijonia!

    - Kristiina -

    ReplyDelete
  10. Kiva pieni laukku, juuri sopiva teatteriin.

    Olen todella innokas teatterin harrastaja. Lauantaina menen jo viidettä kertaa teatteriin v. 2012. Moni ei tätä tiedä.

    ReplyDelete
  11. Tuopa olisi mukava synttärilahja :)
    Pauska, joka täyttää 18.5. hmm 46 vuottako?

    ReplyDelete
  12. Tyylikäs laukku! Tässä olisi yksi laukunomistajakandidaatti. :)

    Kerronpa vaikka, että minullakin on kolme lasta, vilkkaita poikia kaikki.

    Minäkin olen myös asunut poissa kotimaastani, nimittäin yksi ja puoli vuotta Virossa.

    Silloin Tarton kauppojen tarjonta oli hyvin riisuttua ja saapuessani Helsinkiin koin aina jonkinmoisen kulttuurishokin kauppojen näyteikkunoitten tavararunsauteen törmätessäni. Raitsikassakin tulin vääntäneeksi ihan vierasta kieltä... äkkiä sitä alkaa näköjään tottua toisenkinlaiseen kulttuuriin. :)

    ReplyDelete
  13. Tuo laukkusi on todella sievä, miten raaskit siitä luopua?
    Olen varmaankin blogissani jo kaiken kertonut elämästäni. Paljastan nyt kuitenkin yhden haaveen vielä. Haluaisin taas ensi talvena matkustaa lämpimään pahimpien pakkasten ajaksi.

    Hyvää kevättä teille.

    ReplyDelete
  14. En ole kovin säännöllisesti kommentoinut, vaikka säännöllisesti käynkin lukemassa :-) Mitähän olen harvoissa aiemmissa kommenteissa (ja mahdollisesti blogissani) itsestäni aiemmin paljastanut? Olenkohan maininnut, että olen itsekin, nyt jo niin kaukaisella 90-luvulla, ollut kolmisen vuotta ulkosuomalainen. Asuin ja tein töitä pikkuruisessa keski-Eurooppalaisessa valtiossa. Kaipaan sinne takaisin aina näin keväisin, siellä kun kevät saapui aikaisemmin ja nopeasti, täällä koti-Suomessa sen edistyminen on hitaampaa...

    ReplyDelete
  15. Suloinen pikku laukku! Mukana arpajaisissa,tietysti!
    Ja mitä sitä keksisi kertoa,mitä ei ole tullut sanotuksi vaikka blogissani...Hmm,olen ollut kerran nuorena opiskelijana lyhyen aikaa enkkumaikan sijainen lukiossa täällä.

    ReplyDelete
  16. Mä myös mukaan!!

    Olen lupautunut ystäväni loppukesällä juhlittaviin häihin kaasoksi. Mulle iskee niistä kohta stressi, koska herra ja rouva hääpari eivät juuri asiaa stressaa - ainakaan toistaiseksi :D Miltei 100 vierasta pitäisi silti syöttää, juottaa ja viihdyttää. Tänään olisi ensimmäinen palaveri asian tiimoilta.

    ReplyDelete
  17. Aivan ihana laukku! :) Ehdottomasti mukaan arvontaan. Tykkään paljon erilaisista ihanista laukuista, vaan nyt viiden pienen äitinä en ihan ensimmäisenä ole ostelemassa laukkuja. Ehkä sitten joskus. :)

    ReplyDelete
  18. Mukana. Kerronpa itsestäni sen että perheemme on sopeutunut Amerikan komennuksen jälkeen yllättävän hyvin takaisin kotiSuomeen. Että joskus näinkin päin :)

    terv. Laura

    ReplyDelete
  19. Mulla on aina ihan mielettòmàn huono tuuri arpajaisissa, varmasti koko universumin huonoin(en siis ole ikinà voittanut yhtààn mitààn) mutta ihan pakko sanoa,ettà tuo laukku on kyllà sòpòistà sòpòin <3 Ja jotain, mità en ole vielà kertonut... Minulle tarjottiin ihanaa pientà kissanpentua muutama pàivà sitten, kissa tarvitsee kodin ja se on ihan pikimusta. Sen nimeksi tulisi Mozart. Ja olet ensimmàinen jolle olen tàmàn kertonut, sillà harkitsen vakavasti Mozartin tuomista kotiin, joskaan en ollenkaan tiedà, mità hauvat siità sanoisivat. En ole kertonut edes kotivàelle vielà :D Taitaa olla kevàtyllàri edessà ;)hih! Hurjasti làmpòisià terkkuja!

    ReplyDelete
  20. Näpsäkän näköinen! Tuolla joku muukin kommentoi olevansa oinas ja koko perheen olevan oinaita. Itseni lisäksi vanhempani ja mieheni ovat oinaita, mutta olemme kaikki aika eri luonteisia, minä ja siippa muistutamme luonteiltamme ehkä eniten toisiamme.

    Lomia en ole veilä hehkuttanut; tooodella pitkien talven työpäivien jälkeen on talviloma viikon päästä, kesäkuussa pitäisi pitää viikko ylityövapaita ja kesäloman yhteyteenkin otta vielä toinen viikko ylityövapaita. Seuraavan kolmen kuukauden sisään on siis tulossa 8 vkoa vapaata! Jipii!

    ReplyDelete
  21. Arvonta, jipii! Mukana ollaan :) Mutta mitas kertoisin itsestani? No tata en ole kertonut blogissani viela: tykkaan kovasti pyykinpesusta ja puhdas pyykki tuoksuu mielestani tosi ihanalta! Oikea kotiaidin tunnustus hih.

    ReplyDelete
  22. Silmät pöpperössä tämä toukokuun härkä täällä heräilee - olen lukenut pääsykokeisiin melkein kuukauden ja nyt tuntuu että se aika loppuu silti kesken. Ei tässä hulinassa saa oikein rauhaa lukemisille. Menen silti testaamaan, mihin pistemäärään yllän vaikka pidän jo aika epärealistisena saavutuksena tarpeeksi suurta pistepottia kokeessa. Saahan sitä ens vuonna yrittää onneksi uudestaan :-)
    Mä olen ollut tosi pitkään Tommy H -fani, oikeastaan se on ainoa "parempi" merkki, jota fanitan ja voisin käyttää pelkästään Tommyn vaatteita. Täällä Suomessa en vaan kyllä siihen ihan kykene taloudellisesti.

    Muuten, meillä kaksi rapua, kaksi leijonaa, minä härkä ja yksi jousimies. Parhaiten sujuu yhteiselo leijonien ja rapujen kanssa, jousimies välillä kinkkinen.

    Iloista päivää! Nyt olis muuten PB:lle tilaustarvetta :-))

    ReplyDelete
  23. Ihana palkinto, ehdottomasti haluan olla mukana! Horoskoopeista tuli mieleeni että meidän ns. "vanhassa" perheessä on kalat (minä), kaksi oinasta, yksi härkä sekä kaksi leijonaa. Nykyisin kalat uiskentelee kauempana perheestä ja ihmettelee uusia vesiä :)

    ReplyDelete
  24. Mukana ollaan! Luen säännöllisesti blogiasi, mutta nyt ensimmäistä kertaa kommentoin! Minun suomalaiset appivanhemmat asustelevat myös siellä Atlantin toisella puolen, itärannikolla, samoin mieheni myöskin aikoinaan siellä kouluja käynyt. Pidän monipuolisista aiheistasi, monet koskettavat läheltä omaa elämää ja taidan myös olla samaa ikäluokkaa sinun kanssasi:)
    Hyvää kevään jatkoa! Tästä lähdetään kohta katsomaan USA-Ranska lätkämatsia..
    -Minna-

    ReplyDelete
  25. Tahtoo mukaan arpajaisiin. En ole koskaan käynyt USAssa, mutta New Yorkiin varmasti vielä joskus matkustan. Isovanhempani tapasivat aikoinaan toisensa Amerikassa. Lähtivät sinne nuorina työnhaluun. Kaksi ensimmäistä lasta syntyi Clevelandissa. Sitten Suomesta tuli kirje, jossa sanottiin, että perheen maatila jää isoisälleni. Perhe lähti takaisin Suomeen, ja mummu oli ollut kuulemma aivan kauhuissaan, kun näki vanhan maalaistalon ja tajusi työmäärän. Hän ei kuullemma puhunut viikkoon isoisälle mitään. 6 muuta lasta (isä yksi heistä) syntyivätkin sitten Suomessa.

    ReplyDelete
  26. Oi, ihana palkinto! Mikähän ei ole tullut aiemmin puheeksi?! Hmm. En ole varmaankaan kertonut, että olen entinen oikeakätinen ja nykyinen vasenkätinen kirjoittamisen (kynällä) suhteen. Näppäimistöllä tietysti kymmensorminen :)

    ReplyDelete
  27. Ihana laukku, tahtoo, tahtoo...!

    Terveisiä Lontoosta. Harvoin kommentoin, mutta tykkään lueskella kovasti tarinoitasi sieltä rapakon toiselta puolelta.

    Täällä käydään pormestarin vaaleja (äänestys oli eilen) ja nyt kovasti jännitetään tuloksia. Sama se sille on oikeastaan kuka voittaa, mutta tämä on mukavaa viihdettä. Ja pidän kuitenkin kovasti peukkuja herra B'lle :-).

    Annie

    ReplyDelete
  28. Terveisiä täältä (kylmästä) suomesta! :)

    On aina yhtä ihanaa lukea juttujasi koska itselläkin on luultavasti pian muutto edessä New Orleansiin. Tapasin tulevan mieheni vuosi sitten lomamatkalla ja sen jälkeen ollaan tapailtu milloin missäkin ja vietetty kaikki pidemmät lomat yhdessä :). Mutta nyt on elämä tullut siihen vaiheeseen, että pitäisi päättää valitseeko suomen vai amerikan maan :D

    Mukavaa kesää teidän koko perheelle! :)

    Terv. Laurell

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiedän tunteesi. Se on aika iso ja aikaavievä päätös. Mua helpotti, kun olin lähdössä vain vuodeksi. Siitä se aika on sitten venynyt :) Juttelin silloin päätöstä tehdessä monien ihmisten kanssa ja etenkin mieleeni jäi silloinen kollega, joka sanoi että hän oikeastaan katuu elämässään vain sitä kun oli tilaisuus lähteä ulkomaille eikä tilaisuutta käyttänyt.

      Kävin New Orleansissa 2003 ja se oli kyllä ihan omaa luokkaansa.

      Delete
    2. Olisi mukava jos voisit tehdä postauksen liittyen kaikkeen yleiseen mitä olisi hyvä tietää ennen kuin lähtee ulkoimaille asumaan :)ja olisi myös kiva tietää miten itse päädyit ulkomaille asumaan:) Ellet ole jo sellaista postausta tehnyt?

      Terv. Laurell

      Delete
    3. Kiva kun annat vinkkiä siitä, mikä kiinnostaisi. Tätä aihetta käsittelee maaliskuun postaukseni "Postia" http://muumaaamustikka.blogspot.com/2012/03/postia.html

      Delete
  29. Rakastan Marianne-lakritsia ja asun Haagassa. Siinä ne tärkeimmät! ;)

    ReplyDelete
  30. Oi, mikä laukku! Tosin mulla ei ole ikinä arpaonnea tällaisissa. :D
    Mitäköhän en olisi kertonut... Mulla on maantiedon arvosana 9 tai 10 läpi koko koulumaailman, lukion päättötorkassa 10 ja mulla ei ole hajuakaan osasta Suomen kaupunkeja mille kohtaan kartassa ne pitäisi laittaa. Siis jos olisi kartta jossa on vain maamme ääriviivat. Tästä tulikin oikea tunnustus :D

    Aurinkoista viikonloppua!

    ReplyDelete
  31. Hei!
    Löysin sun blogin kuukausi pari sitten ja olen säännöllisesti sen jälkeen käynyt lukemassa uudet postaukset. Mielenkiintoista lukea elämästä Amerikassa suomalaisen näkökulmasta :). Tämä on myös ensimmäinen kerta kun kommentoin mihinkään blogiin. Vaikka useaa blogia seuraan. Tämä arvonta vaan kiinnosti niin paljon että rohkenin kommentoida. Itsestäni voisin kertoa sen verran että menin kaksi viikkoa sitten naimisiin ja tänään sain vihdoin, melkein vuoden haun jälkeen, oman alan työpaikan :)

    Aurinkoiset terveiset Oulusta!

    Terveisin Outi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onnea! Sinulle on tapahtunut sitten kerrassaan ihania ja hyviä asioita viime aikoina.

      Kiitos, kun jätit kommentin. Olen siitä tavattoman hyvilläni. Palautteen saaminen on vähän kuin joululahjan saisi :)

      Delete
  32. Hurjan ihana palkinto, joten pakko on osallistua!

    Täällä on nyt kevät, lempivuodenaikani. Alan taas heräillä talvihorroksestani. Jos saisin valita, jättäisin Suomen neljästä vuodenajasta talven kokonaan pois. :D

    ReplyDelete
  33. Mukana arvonnassa!
    Olen 40+ ikäinen blogisi ahkera lukija. Asun Italiassa ja paluu kotiSuomeen on edessä kesällä. TH-laukku sopisi minulle hyvin koska minun nimikirjaimeni ovat myös TH.
    Mukavaa viikonloppua!
    Terv. TMH

    ReplyDelete
  34. Ensimmäistä kertaa lueskelemassa tätä blogia ja tokihan arvontaan pitää osallistua kun on niin hieno palkintokin! BagMissin blogin kautta löysin tänne :)

    -Bays

    ReplyDelete
  35. Heissan : )...
    Olen lukenut mukavaa blogiasi jo pitempää...Olen huutispuolelta huudellut sinulta paljonkin : ),,,tai siis nyt hieman hiljentänyt, kun tyttöjen mekkojen käyttäminen on vähentynyt ja hiipunut...Sitten satuin huutiksen vastapainoksi eksymään blogien maailmaan : ) ja jostain toisten blogien listoilta tänne sinun sivustoille eksyin..sinun blogisi on yksi suosikkejani ja ehkä sen takia kun elämäsi Usassa on erilaista kuin täällä Suomessa ja kirjoitat tosi kuvaavasti miten siellä toimitaan koulussa, arjessa, harrastuksissa, juhlissa ja vaikkapa retkeillessä teitte niitä s`moreseja ja emme ole vielä ehtineet kokeilla, mutta seuraavaksi saaressa...ja tarina mistä herkun nimi juontaa oli tosi hauska..Eli aika paljon on sisustus, lasten vaate ym.blogeja, mutta sinun blogisi erottuu ihanasti edukseen!!! Kiitos : )
    Ja tietty osallistun arvontaan!
    Mukavaa kevättä!

    Katariina

    ReplyDelete
  36. ..ai, niin unohdin mainita sen tärkeän paljastuksen...Olen tehnyt huutiksessa yli 1500kauppaa, mutta kaunein mekko minkä olen huutanut olen huutanut sinulta : )..ja jää odottamaan kolmen tyttöni lapsia! Auts...toivotaan, ettei ihan vielä..Mutta siis ainoa mekko mikä ei ole lähtenyt kiertoon niistä sadoista mekoista (lähes), joita meillä on ollut...Olen entinen mekkoriippuvainen..eli anonyymi sellainen ; ) ja en ole koskaan aiemmin kommentoinnut mihinkään blogiin enkä osallistunut arvontoihin, mutta nyt ajattelin kokeilla onneani : )

    Katariina edelleen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, mekkohulluus! Onneksi olen päässyt toteuttamaan omaa hulluuttani huutiksen kautta :) Kyllähän minä Sinut muistan. Mikähän mekko jäi sinne odottamaan uusia käyttäjiä?

      Kiva, kun kommentoit. On hauska saada palautetta. Ja tietysti mielelläni otan vinkkejä vastaan siitä, mistä olisi hyvä kertoa.

      Delete
  37. Hei, minäkin mukana!!! :) Heräsin tähän aamuun päässä muhien kaksi postausaihetta ja piti heti toinen kirjotella ilmoille. Heti kun aurinkoinen sää muuttuu sateiseksi, löytyy mielensopukoista muutakin kuin kirkkaita aiheita! Tänään vietän päivän vapaaehtoishommissa, joten sinne siis! Hyvät viikonloput!

    ReplyDelete
  38. Ehdottomasti mukana arvonnassa! Tosin ikinä ei arpaonni suosi... Nyt pidän peukut ja varpaatkin ristissä, sillä mun vastaavasta pussukasta hajosi juuri vetoketju ja uutta kaipaan kipeästi.

    Mä olenkin pussukka-hullu! Mulla pitää olla aina pussukoita joka lähtöön. Käsilaukusta löytyy yleensä meikkipussukka, tärkeiden tavaroiden -pussukka, jonka sisällä on rahapussukka, avainpussukka, pankki- yms.korttien pussukka ja kännykkäpussukka! :)

    Ei ole vaikeaa arvata, mitä yleensä toivon ja saan lahjaksi.

    ReplyDelete
  39. Onpa kiva arvonta ja pikku laukulle ois kyllä aina käyttöä :) - Saila

    ReplyDelete
  40. Onpas upea arvonta! :)

    Minäkin olen täällä ensimmäistä kertaa kommentoimassa! Haaveilen USA:n matkasta, matkabudjetin keräys etenee hitaasti, mutta varmasti :)Minulla on kuulemma sukulaisia siellä päin, olisi aika hauska tavata heitäkin!

    ReplyDelete
  41. Mukana arvonnassa :) täältä suomesta jo pidemmän aikaa seuraillut sinun kirjoituksia ja haaveena itselläkin muutto ulkomaille :) tosin taitaa jäädä vaan haaveeksi mutta kyllähän niitäkin tarvitaan.
    Toivottavasti onni suosii

    ReplyDelete
  42. Kerkesin just kertoa omassa blogissa kun tanssin Robert Redfortin kaa....mutta laitankin paremaksi!?

    Olen kätelyt USAn kolme presidentiä!
    J. Carter, ei ollut virassaan enään, mutta kävi kylässä.
    R.Regan sekä G.Bush(vanhempi), me kaikki kolme virkamme puolesta, se kun vain oli tapana...;)

    ps. nätti kukkaro, pidän peukut pystyssä, vaikkakin meitä päävoitosta haaveilevia onkin aika monta.....;D

    ReplyDelete
  43. Vai ettà pitàis sanoa jotain mikà ei ole tullut puheeksi. Minà olen niin avoin mun blogini suhteen, ettà jos sità yhtààn lukee niin tietàà jo aika paljon, eh. Mutta pitàà mun nyt jotain keksià...mietin....Noh, mulla olis ollut mahdollisuus muuttaa pariksi vuodeksi sinne jenkkilààn, mutta mun pikkusisko ei halunnut, joten isà ei siirtoa hyvàksynyt. Olen ikuisesti katkera! Kaunis palkinto, joten mukana arvonnassa ehdottomasti :D

    ReplyDelete
  44. Blogiasi on tullut jo pari vuotta lueskeltua. Äitini lukee blogiasi myös ja usein uuden postauksen tultua, meillä kunnon keskustelut siinä olleista kiinnostavista aiheista. :)
    Jotenkin aina vain tulee hyvä mieli postauksistasi! :)

    Terveisin Sofia

    ReplyDelete
  45. Hei, olen varmaan puolisen vuotta seuraillut blogiasi, mutta taitaa olla ensimmäinen kerta, kun rohkaistun kommentoimaan.. Kiitos kivasta blogista, joka on todellisen elämän tuntuinen ja mielenkiintoinen!:)

    Suskii

    ReplyDelete
  46. Onpa kiva kesälaukku!

    Minäkin seurailen blogiasi jo jonkin aikaa, vaikka harvemmin kommentoi. Pitää olla joku sellainen aihe, että ei vain voi olla mitään sanomatta :)

    Blogisi on kiva sekoitus eri kulttuureja, huomaat aina erot suomalaisessa ja amerikkalaisessa kulttuurissa (vaikka ilmeisesti asutkin siellä jo aika kauan), ja osaat niitä neutraalisti erotella, ja niistä kirjoittaa. Ja sitten sekaan muuta asiaa keventämään. On kiva päästä mukanasi seuraamaan amerikkalaista arkea.

    Jännä kyllä, seuraan ainoastaan suomeksi kirjoitettuja blogeja, vaikka olen ulkosuomalainen ja puhun paljon enemmän kolmea muuta vierasta kieltä kuin Suomea. Ehkä tämä blogin lukeminen kompensoi arjesta puuttuvaa suomen kieltä sitten.

    Mervi

    ReplyDelete
  47. Hei,

    olen kolmen lapsen äiti Espoosta ja tykkään suunnattomasti mankeloinnista :)

    -Hetti

    ReplyDelete
  48. Hei, omasta ulkomaankomennuksesta on jo muutama vuosi, mutta haave elää että vielä kerran pakataan ja siirrytään sinne ison valtameren taa vaikka vuodeksi tai kahdeksi. Osin tätä haavetta varten tulee seurailtua ulkosuomalaisten juttuja, sillä juuri tuon oman ulkomailla asumisemme vuoksi aikanaan löysin blogit suomenkielisten tekstien kaipuun vuoksi.
    Juttusi ovat kivoja ja avaavat hieman kaukaista arkeanne ja elämää siellä kaukana, kiitos.
    TH on absolut favorit: vaatteiden ja asusteiden ohelle olisikin kiva saada laukku :)

    ReplyDelete
  49. Hei! Kiva arvonta, mukana tietysti. Olen lukenut blogiasi jo pitkään, mutta kommentoin nyt ensimmäistä kertaa. Myös huuto.netissä olemme kohdanneet, tosin silloin en tiennyt vielä blogistasi :D Iloisia kevätpäiviä sinulle!
    Sini-KKA

    ReplyDelete
  50. Arvontaan mukaan tottakai. Laukkukokoelmani tarvitsisi ehdottomasti täydennystä. Kuinkakohan moni muu jahkaa vuosia uuden laukun ostamista ja odottaa sen täydellisen ilmaantuvan. Jospa vielä joskus löytäisin Marimekkoni tilalle uuden luottolaukun.

    ReplyDelete
  51. Hei! Ensimmäistä kertaa kommentoin blogiasi,,mielenkiintoista luettavaa ja aioin kyllä jatkaa,, olen asunut monessa maassa ja nyt taas "kotona" Stadissa,, stadin friidu,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihana laukku! TH fani olen ;-)

      Odotan kovasti kesäkuista Norjan reissua.Pienemmät pojat lähetevät mukaamme ja pojat halusivat telttareissun.

      Mukavaa kevään jatkoa!
      ps.postia tulossa....

      Delete
  52. Ihana pieni laukku: tähän mahtuu juuri kaikki tarpeellinen (isot laukut keräävät sisuksiinsa aina kaikkea turhaa roinaa)! Mukana arvonnassa. Olen vakkari lukijasi ja juttusi ovat tosi mielenkiintoisia ja kivoja! Olen kolmen lapsen äiti etelä-suomesta ja tykkään kutoa villasukkia =)
    Aurinkoisin terkuin,Kaisa L

    ReplyDelete
  53. Mukana minäkin! Käyn kylässä blogissasi aina silloin tällöin, sinulla on mukava tapa kirjoittaa!

    ReplyDelete
  54. Minäkin haluan osallistua! Taidan tulla lukijaksikin kun vaikuttaa näin kivalta blogilta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tervetuloa osallistumaan ja tervetuloa lukijaksi :)

      Delete
  55. Moikka! Olen ensimmäistä kertaa blogissasi vierailulla - ja tulen varmasti uudelleen! Olen 4 kk:n ikäisen tyttären kotiäiti tällä hetkellä ja Tampereella asustellaan. Iloista kesän odotusta!

    T. Johanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei, pussukalle löytyisi käyttöä, joten kokeilen onneani arvonnassa. Olen jonkin aikaa lukenut blogiasi, joka kolahti, koska olen itsekin 3 lapsen ulkosuomalainen äiti. Olemme asuneet ulkomailla kymmenise vuotta, ja nyt asumme Sveitsissä. Erityisesti kiinnostaa lasten koulujutut, sillä vanhimmaiseni on nyt ekalla luokalla kansainvälisessä koulussa, ja samantapaista hyvin aktiivista vanhempien toimintaa on täälläkin koulun yhteydessä. Kiitokset kivasta blogista!

      Delete
    2. Kiva kun tulit kommentoimaan! Koulujen touhut ja niiden kautta vapaaehtoistuminen ovat sikäli kivoja, että pääsee sitäkin kautta yhteiskuntaan mukaan. Huomaan, että jotain olisi jäänyt puuttumaan ilman näitä koulukokemuksia :)

      Delete
  56. Terve! Kommenttina sanoisin, että luen mielelläni noita teidän lapsien koulujuttuja. Olemme muuttamassa Itärannikolle ilmeisesti tämän vuoden lopussa ja Tytär aloittaa siellä koulunkäynnin aikanaan. Hui!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teille on sitten tulossa muutoksia. Mutta tämä on kyllä maailman mukavin paikka sikäli, että kaikki ovat jostain muualta. Ainakin muualta päin Amerikkaa jos ei muuta. Koulujutut tuntuvat aluksi vähän konstikkailta, mutta hyvin nopeasti niihin pääsee sisälle. Ja jos käy tekemässä vapaaehtoistöitä, niin sisälle pääsee vielä nopeammin.

      Delete
  57. Olen ollut lukijasi jo jonkin aikaa, mutta muistaakseni en ole aiemmin kommentoinut.
    Nyt on pakko heittää yksi onnen arpa mukaan, palkinto on aivan ihana!

    Mitähän kerron minusta...
    Olen (vielä) 39 vuotias 5 lapsen äiti. Takana on koko talon remontti ja nyt on taskut jotenkin tyhjät. Mielenkiinnolla luin tämänpäiväistä tekstiäsi koulun ja vanhempien yhteistyöstä. Ei taitaisi täällä onnistua. Tuntuu että vanhemmilla on vaikeea kerätä yhdessä rahaa lapsien luokkaretkiinkin, jotka meillä tehdään 6:lla ja 9:llä luokalla. Itse tykkään tehdä kaikkea kivaa käsillä:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva kun tulit kommentoimaan! Olen kommenteista ihan valtavan iloinen.

      Sinulla huisketta piisaa. Remontit ovat kyllä tyhjentäviä, monella tapaa :) Ja lasten kanssa ei tarvitse miettiä, että mitä sitä seuraavaksi.

      Delete
  58. Haaveilen itse muutosta joskus niille nurkille, joten blogisi lukeminen on todella kiinnostavaa ja kivoja juttuja tapaat kirjoitella, pidän tyylistäsi kirjoittaa elävästä elämästä, arjen jutuista.

    Olen äiskä kolmelle Afrikasta adoptoidulle lapsukaiselle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo, tää mun elämä on aika arkista. Mutta onhan se toisaalta juhlaakin, ihan mistä suunnasta katselee :)

      Tänään muuten siinä hiippaillessani aloin tulla jo siihen tulokseen, että oikeastaan aika monella asialla ei ole suuren suurta mieltä jos ei ole tulevia polvia. Maapallon eläimet ja kasvit pärjäävät kyllä ihan omin nokkinensakin. Niinhän sitä sanotaan, että lapsissa on tulevaisuus.

      Delete
  59. Tàmàpà onkin mukava arvonta, oli hauskaa nàhdà millaisia ihmisià blogiasi lueskelevat! Olen lukenut blogiasi jo hyvàn tovin, joskin harvemmin tulee kommentoitua. On ollut todella mukavaa seurata millaista elàmà saattaa olla USA:ssa ja lukea monipuolisia juttujasi, jotka ovat kaiken lisàksi soljuvasti kirjoitettuja. Kiitos!

    tv. Emilia

    ReplyDelete
  60. Onpa kivan näköinen laukku. Ja kiva on arvonnan toteutuskin, kerrankin tulee oikein luettua muiden arvontakommentit. Olen isoäiti-ikäinen lukija Suomesta, tykkään lukea lapsiperhe-elämästä.

    ReplyDelete
  61. Kaunis pikku wristlet tekisi tämän naisen hyvin iloiseksi :)
    Olen Hollantiin asettautunut nuori suomalainen nainen. Tykkään lukea ulkomailla asuvien suomalaisten blogeja ja haaveilen roadtripistä USA:n halki sekä maailmaympärimatkasta ja kauniista laukuista!

    ReplyDelete
  62. Oi, kauheeta mulla meinas mennä ohi tämä ihana arvonta kun kiireiötäni en ole kovin ehtiny täällä blogimaailmassa, mut onnex vielä ehtii :)
    Minä tykkään kaikenlaisista arkisista ja kodikkaista blogeista, niinkuin tämä sinunkin on ! Tällä hetkellä itsellä into pinkeenä päässä pyörii pihahommelit ja kesäkukka mietteet .
    Hyvää äitienpäivää sinulle ♥

    ReplyDelete
  63. Ihana pikkuriikkinen laukku, tuollaiselle totisesti olisi käyttöä kesäiltojen riennoissa!
    Ottaisin sen ensimmäiseksi mukaan ystäväni Fredrikan harjoitussynttäreille - hänen bloginsa kautta tännekin lukijaksi eksyin!
    Voin paljastaa itsestäni sen että vaikka olen aikamoinen käsillätekijä, niin kukkapenkit ja muut sen suuntaiset pihahommat eivät juurikaan innosta minua!!
    Mukavaa toukokuuta ja äitienpäivääkin sinne!

    ReplyDelete
  64. Tuolle ihanalle laukulle löytyisi meiltä hyvä koti ja ahkera käyttäjä! :)

    Olen uudehko lukijasi, jonka elämä on tällä hetkellä täynnä talon remonttia ja pihan tuunausta.

    ReplyDelete
  65. Ihana laukku joten osallistun arvontaan! Terveiset lukijalta Shanghaista!

    ReplyDelete
  66. Olen blogisi satunnainen seuraaja, satunnainen siksi, että tykkään blogimaailmassa haahuilla linkistä toiseen ja päätyä mitä mielenkiintoisempiin blogeihin ja postauksiin ilman sen suurempaa suunnitelmallisuutta.
    Laukku näyttää hienolle, olen innolla mukana sen arvonnassa.

    ReplyDelete
  67. Ihana blogi, ihana laukku! Aivan pakko osallistua :) Itse olen 19-vuotias yhden lapsen äiti ja pidän kynsiblogia! :)

    ReplyDelete
  68. Valmistun kesäkuussa jalkinemuotoilijaksi, kengät ja laukut ovat minulle sydämen asia. Muutin juuritakaisin kotikaupunkiini Seinäjoelle.

    ReplyDelete
  69. Niin kaunis pieni laukku,että pakkohan se on osallistua. Kadehdin ja ihailen täällä salaa kaikkia rohkeita ulkomaille elämänsä rakentaneita. Onko se ruoho suomen ulkopuolella sitten kuitenkin makoisampaa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. En tiedä onko se sen makoisampaa, mutta ehkä vähän erilaista :)

      Delete
  70. Pitkän tauon jälkeen olen taas blogisi aktiivilukija. Meille syntyi tyttö lokakuussa 2011 ja arki on vienyt mennessään (kun on tuolla suloisella tyttösellä ihan komea määrä sisaruksia). Tuot kirjoituksillasi iloa kotiäidin arkeen ja pysyy tässä samalla vähän kärryillä muodista ja maailman menosta, kiitos :)

    ReplyDelete
  71. No huh huh, viime hetkillä vielä tuuppaan itsenikin mukaan. Käyn blogimaailmassa inspiroitumassa ja innostumassa, keräämässä ideoita ja pysymässä perillä että mitä maailmalla oikein tapahtuu. Mieluisinta luettavaa on kaikenlainen uusiokäyttöön, kierrätykseen ja tuunaukseen liittyvät jutut. Laukku on kivan näköinen, osallistun ehdottomasti arvontaan.

    ReplyDelete