Thursday, April 28, 2011

Going To The Chapel Of Love

Nenäliinat on hankittu, aamuyön pikkupurtava mietitty. Bring it on!

Tarjottimelle olen varannut mansikoita, belgialaista suklaata, vaahtokarkkeja, Chirardellin vadelmatäytteistä suklaata ja skotlantilaista shampanjalla ryyditettyä mansikkahilloa. Hillo nautitaan skonssien ja clotted creamin kanssa. Kaupassa ei ollut Devonshiren creamiä, joten sekoitan sen kermavaahdosta ja tuorejuustosta. Skonssit paistan aamuyöllä. Ja sitten tietysti haudutetaan kannullinen teetä.

Saakohan hääpäri nukuttua silmällistäkään? Hyräilevätköhän he tahoillaan The Dixie Cupsien "Going To The Chapel Of Love"?



Kuohuviinin asiaa saa ajaa karpalo-puolukkamehu, johon on sekoitettu kivennäisvettä. Tuiterissa lapsia kouluun vievä äiti saattaisi herättää pahennusta muista haittavaikutuksista puhumattakaan. Illalla vasta on oikean kuohujuoman aika. Antiikkilasi pääsee kerrankin tosi toimiin.

Pieni pöytäliina on ensimmäistä kertaa käytössä. San Franciscon China Townista hankittu liina on vain odottanut oikeaa hetkeä.

Tarjottimella on myös lahja. Olen tästä aivan erityisen onnellinen. Ystäväni Anu H. oli lähettänyt minulle suomenkielisen Kate & William -lehden. Voi Anu kun tietäisit kuinka tästä ilahduin! Kirje tuli tänään, juuri ihan parahiksi. Sinun ajoituksesi oli täydellinen. Tuhannesti kiitos!

Joten hyvät naiset (ja herroja täällä tuskin vilistää): On aika ottaa tukeva ote nenäliinasta, toivoa onnea ja menestystä Williamille ja Catharinelle & kaikille muillekin ja nauttia. To rose-lipped maidens and light-fooded lads! God save the Queen!

11 comments:

  1. WOW! Sähän oot in pro. Mä vaan ajattelin keittää kupposen lattea, sillain mä aikoinani katseli formula-kisat, jos piti aamutunneilla herätä. Mutta vielähän tässä ehtii kauppaan moneenkin kertaan. Ehkä mä otan tästä hiukan oppia ja kasaan itsellenikin hiukan tuhdimmat eväät. Hattuakaan en ole kyllä vielä saanut edes alulle.

    Oikein ihanaa nautinnollista häähumua sulle. ;)

    ReplyDelete
  2. Itkupilli, saattaa tämä vielä kääntyä kahvin puolelle... Mutta teetä keitetään ainakin sen verran, että tuoksu tulee. Mä olen parantumaton ja auttamaton kahvikissa ja epäilen, että tee ei pidä hereillä.

    Juu, täällä ollaan ihan humussa ;) On vaikea uskoa, että William on jo sen ikäinen, että menee naimisiin. Olenkohan mä käymässä vanhaksi?

    ReplyDelete
  3. Minakin otin vapaata talle paivalle. Tosin en ihan häiden vuoksi, vaan karitsoinnin. Mutta kovin toivon, etta paiva on lampolassa hiljainen ja saan katsella häitä minakin. Paasisi vuodattamaan muutamia kyyneleita. Olen niin vasyksissa, etta se ei ole varmaan ongelma ;).

    Muistan kuin eilisen Dianan häät, joten kyllahan naita haita pitaa vahan seurailla.

    ReplyDelete
  4. Kaiken olet kyllä niin viimeisen päälle
    ajatellut, mansikat ja vaahtokarkit...
    Oikein ihania häähumun hetkiä!

    ReplyDelete
  5. Wau ,oletpa tosiaankin valmistautunut;tuskinka hääparikaan tuollaisia herkkuja saa!NOiden kanssa onkin sitten mukavaa katsella itse seremoniaa.Chirardellin suklaat ovat hyviä,tuli niitä itsekin ostettua USAssa asuessa.Mukavia hetkiä häitten parissa!

    ReplyDelete
  6. Ihana! Kyllä noilla eväillä kelpaa häähumusta nauttia. Pitäisiköhän itsekin vähän panostaa ja lähteä herkkuja ostelemaan..
    Ihanaa häähumua sinulle! :)

    ReplyDelete
  7. Samoissa tunnelmissa täällä! Tunti aikaa vielä ensimmäisen lähetyksen alkamiseen joten ehdin vielä viimeistellä tarjottimen. Prinsessanikin ymmärtää, että pian on turha pyytää äidiltä palveluksia. Hyvitykseksi olen luvannut kyllä viedä hänet meidän omille Art festareille ja lounaalle KFC'hen lähetyksen jälkeen

    ReplyDelete
  8. Ihailtavaa valmistautumista!!!! Ja minä olen niin töissä.

    ReplyDelete
  9. Johanna oot ihana! Going to the chapel.. tuon haluaisin vaikka omiinkin häihini jos sellaisia pääsee jonakin päivänä juhlimaan! Tämä juttu oli niin hauska ja ihana, niinkuin edellinen häähattujuttukin (ja monet muut - kävin vajaassa viikossa kaikki läpi ja voin sanoa että blogisi on lyömätön!). Sinä ja Heljä olettekin sitten kunnostautuneet häävieraina, hattunnekin on samaa sävyä!

    Harmittaa että minun oli vietettävä koko päivä yliopistolla, mutta jospa lauantai-iltana onnistuisi löytää netistä taltiointeja ja niiden avulla sitten tunnelmoida häähumun jälkimainingeissa. Youtubesta bongattiin aamulla "Official Royal Channel", joten luulisi nyt ainakin sieltä löytyvän taltiointi jos toinenkin. Muutaman kuvan näin seremoniasta ja mielestäni Katen hääpuku oli itse unelma! Markasta vetoa että samantapainen malli tullaan näkemään lähivuosina monien morsmaikkujen yllä.

    ReplyDelete
  10. Vau, sinäpä olet ollut ahkera valmistautuja. :-) Itse seurasin häitä englantilaisten voileipien ja keksien sekä teen kera. Samalla venytin jalassani omia hääkenkiäni, jotta ne muovautuisivat paremmin jalkaan (en uskalla mennä niissä uloskaan). Oikein mukava päivä oli kaiken kaikkiaan, vaikka moni kritisoikin brittien jäykkyyttä.

    ReplyDelete
  11. Ooo, oletpa kyllä ollut valmistautunut häihin :) Minä olin töissä, onneksi on tietsikalla kaksi näyttöä, niin toisesta tietenkin työn lomassa katselin häitä!
    Hyvää vappua :)

    ReplyDelete