Wednesday, March 23, 2011

Tiffanyn sininen

Lakatut varpaankynnet ovat saapuneet meidän kulmille kevätauringon kanssa. Sandaaleista pilkistelee jos vaikka minkä värisiä kynsiä, mutta erityisen paljon näyttäisi vihreän ja turkoosin sävyt inspiroivan tänä keväänä.

Päiväkirjassa on myös kynsilakan sävy.

Tyttären kanssa läksimme Täydellisen Sävyn metsästykseen. Kauppaseurana olleet pojat jo vähän tuskailivat, että kuinka kauan voi yhden lakan valinta kestää. Yritin opastaa hellästi, että tähän on syytä tottua sitten tyttöystäviäkin silmällä pitäen. Pojat vastavuoroon opastivat äitiä, että tilanne ei ole vertailukelpoinen: nyt kyseessä on äiti ja sisko, tyttöystävät ovat asia erikseen. Vasta kun sanoin, että kynsilakkaa voi käyttää perhojen tekemiseen alkoi pojillakin olla hauskaa.

Sävy osui aika mainiosti yksiin Tiffanyn sinisen kanssa. Minusta “Tiffany Blue” on enemmänkin vihreä, mutta siniseksi tämä luokitellaan. Värillä on tuotemerkin suoja, mutta netistä löysin tiedon, että China Glaze firman väri For Audrey olisi juuri se oikea sävy.

Lakan valmistaja New York Color, väri 206, East Village. Hinta oli alle $2 per puteli.

Keväästä tämä kai johtuu, sillä viimeksi minulla on ollut värilliset sormenkynnet n. 10 vuotta sitten. Yleensä tyydyn ranskalaiseen manikyyriin tai kuten useimpina päivinä, kun kuoritaan pottuja ja pyykätään ovat kynnet mallia au naturel.

23 comments:

  1. Hyvä väri, ja kesäinenkin! Tykkään muuten tosi paljon tuosta kirjan kannessa näkyvästä ajatuksesta. Onneksi on unelmat! : )

    ReplyDelete
  2. Nätin turkoosinvihreä;ihana kesäväri! Pojillekin hyvältä kuulostava oppitunti tulevaisuuden tyttöystäviä ajatellen;kyllä he varmaankin näitä oppitunteja sitten joskus osaavat arvostaa;D

    ReplyDelete
  3. Kauniit kynnet. Tuo väri on ehdottomasti kesäinen ja tuo loman mieleen. :D

    ReplyDelete
  4. Kauniit kynnet, niin keväiset :) Tuo keltakultainen (?) sormus on todella kaunis.

    ReplyDelete
  5. Aivan i-h-a-n-a postaus! Tosi piristävät kuvat. Täällä Suomessa kun on vielä paksut hanget, kahlataan loskassa ja taivaalta sataa milloin vettä, milloin räntää.

    Mä lakkaan varpaankynnet sinisiksi aina hääpäivän kunniaksi, joskus muulloinkin ;)

    Keep Dreaming!

    ReplyDelete
  6. Ihana kevät, varpaista se huomataan :) Kummallista miten piristävää joskus on hyvä kynsilakka. Iloa ja aurinkoa sinne edelleen. :)

    ReplyDelete
  7. Hip hei, mulla oli muuten just ton väristä lakkaa viime kesänä varpaissa :-) Täällö menee kyllä vielä jonkin aikaa, ennen kuin päästään sandaaleilla kulkemaan!

    ReplyDelete
  8. Olen myös aina ihmetellyt miksi sävyä kutsutaan Tiffanyn siniseksi, mielestäni se on vihertävään taittava turkoosi... Tosin päivittäin kun olen värien kanssa töissä, kuulen ihmisten kuvailevan samoja värejä mitä erilaisimmin nimin.

    ReplyDelete
  9. Minulla ei ole ollut sormien kynsissä lakkaa varmaan 30 vuoteen. Työn takia pitää pitää kynnet lyhyinä ettei raavi pieniä ihmisiä, voisivat olla töpökynnet hassun näköisetkin lakattuna. Mutta varpaankynnet lakkaan ehdottomasti kesäisin.

    ReplyDelete
  10. Ompas kauniin väristä lakkaa! Minäkin lakkasin kynnet piiiitkästä aikaa ja nyt lohkeilee lakka pois enkä löydä kynsilakan poistoainetta mistään...

    ReplyDelete
  11. Ihanan kesäinen kynsilakka. Sinulla on kauniit kynnet, tuollaisia kynsiä on mukava lakata.

    ReplyDelete
  12. Anne, moni asia olisi kai jäänyt täällä pallon päällä tekemättä jos joku ei olisi uneilmoinnut :)

    Yaelian, vein kerran pojat myös matkassani Victoria´s Secretille. Tulimme siihen tulokseen, että helpompi antaa tyttöystävälle lahjakortti ao. kauppaan kuin yrittää ostaa oikean kokoiset "vaatteet" :) Lapset myös ihmettelivät, miksi joka puolella lukee "sexy".

    Ylva, kiitos. Minäkin yhdistän tämän jotenkin mereen ja lomaan.

    Assari, kiitos! Tässä ylemmässä sormuksessa on kolme rengasta: kelta-, valko- ja punakultaisena. Usein käytän tätä sormusta ihan yksinäänkin.

    Sally, sinisiä varpaankynsiä olen myös harrastanut, mutta hääpäivän kunniaksi pitäisi olla sitten punaiset :) Sinulla on kiva perinne!

    ReplyDelete
  13. Oi, miten kauniit kynnet, ja aivan ihana ihana sàvy! Mustakin Tiffanyn sàvy on vàhàn vihreààn, sellaiseen raikkaan vihreààn, mutta yritàn kovasti nàhdà sen sinisenà :) Mutta on se vain niin hurjan kaunis sàvy ja sopii sulle aivan ihanasti! Sormuksetkin korostuu niin ihanan elegantist. Ja miten kauniit sormukset sulla onkin!

    Hih, mua rupesi ihan hihityttàmààn, kun mun kynnet nàyttàà aina pienen tytòn kynsiltà, lakka vain kuluu pois ja kun kynnetkin on lyhyet (ja kàdet muutenkin) tulee aina mieleen,ettei sità ole paljon muuttunut lapsuusvuosista :D:D

    Ihana postaus! Ja tuli taas mieli lakata itsekin kynsià ;) (ettà ne voi kulua hissukseen pois ;))

    ReplyDelete
  14. Fredrika, kiitos! Aurinko paistaakin kauniisti ja lämmintä on vähän alle 20 C. Ihan hölmistyin, kun huomasin että monella on jo sandaalit jaloissa. Sääret ovat saaneet kauniin rusketuksen ja säärikarvat ajeltu. Minä en olisi vielä ollenkaan valmis tähän kesäiseen sukimiseen :)

    Hannis, mä luin sun postauksen näistä jalkineasioista! Mutta kyllä sielläkin kohta mennään flip flopeilla niin, että hippulat vinkuu. Sä olit sitten edelläkävijä tämän trendin suhteen :)

    Lumo, värit ovat kyllä mielenkiintoisia. Ja jokainen kai näkee ne vähän omalla tavallaan. Minä olisin määritellyt tämän värin niin, että se on vihreä, joka taittuu hiukan turkoosiksi :)

    Tarutikki, monessa ammatissa pitää pitää kynnet lyhyinä. Onhan se siistimpää. Minä joskus katselen kaupankassoja huuli ymmyrkäisenä, kun kynnet on niin pitkät että sormilla ei voi näpyttää enää kassakonetta. Mullakin rajoittuu lakkaus useinmiten varpaisiin.

    Mari, se lohkeiluvaihe onkin kurja. Ja mikä lie Murphyn laki, että poistoaine on tosiaan aina kadoksissa :)

    Unelma, kiitos! Huomaan, että täällä kynnet kasvavat vielä enemmän kuin Suomessa: joka paikkaan on lisätty extrakalsiumia. Samoin tuntuu, että hiukset kasvavat ihan mahdottomasti.

    ReplyDelete
  15. Karkki, kiitos! Mun pitää joskus esitellä myös yksi sormus, johon olen kovasti ihastunut, mutta jota ei voi oikein käyttää kun se on niin epäkäytännöllisen suuri.

    Olen nyt yrittänyt tiirailla tätä väriä jos vaikka minkälaisessa valaistuksessa ja en minä tästä siniseksi saa kääntymään hyvällä tahdollakaan...

    Muuten tuo Sinun kuvasti sininen tausta olisi myös mahdottoman kaunis kynsilakkana :)

    ReplyDelete
  16. Turkoosi se on! Voisin vaikka syödä tuon värin...uuh ihku!

    ReplyDelete
  17. Karhin koulu, tämä on muuten niin turkoosi kuin voi olla! Ostin tänään rannekorun, jossa on pala turkoosia ja sävy on ihan sama.

    ReplyDelete
  18. Mä rrrrrakastan turkoosia ja sen kaikkia sävyjä, jäänsinistä, tummaa, melkein petroolia, kaikkea :) Hauskat kynnet ja upee slogan tuossa päiväkirjassa!

    ReplyDelete
  19. Upeat kynnet! Värit ovat tärkeitä. Toiset niin omia, toiset ei sitten millään. Keväällä kaipaa väripiristystä. Minä hankin kotiin keväisen vihreää pieninä annoksina. Kyllä piristi! Sitä on sohvatyynyissä, keittiön verhossa ja käsipyyhkeissä. : )

    ReplyDelete
  20. Oi,totta, se tausta olisi aivan ihanan piristävä kynsilakkana :D:D

    Ehdottomasti sormus esittelyyn :D

    Iso lämpöinen hali ja aurinkoa päivääsi :)

    ReplyDelete
  21. Salanimi, nyt olen katsellut ympäristöä uusin silmin ja näen ihan kaikkialla erilaisia vedensävyjä. Yrittääköhän universumi kertoa jotain? Olen toivoton unelmoija. Kaikenlaista tulee päivän aikaan mietittyä :)

    Aniliini, kiva kun tulit kommentoimaan! Mä melkein arvaan kuka olet :) Värit ovat erittäin tärkeitä ja olen huomannut, että mieli kaihoaa sellaisia värejä joista kulloinkin saa voimaa, rauhaa, iloa jne. Mulla on jokin hassu vimma erityisesti oranssiin. Olen aina pitänyt oranssista.

    Karkki, yritän pian saada kuvan siitä sormuksesta. Se on oikein kunnon kitchiä, mutta tykkään siitä mahdottomasti :)

    ReplyDelete
  22. ah, ihana väri! Itsekin tykkäisin pitää kynsiä ihan hiukkasen pidempinä ja lakkaillakin välillä, mutta töitten takia ei onnistu. Lomalla voi sitten laitella...

    ReplyDelete
  23. liinu, olen tätä väriä nyt tuijotellut ja pidän lakasta enemmän ja enemmän. Toinen kumma juttu on, että vaikka olen kokeillut kaiken hintaisia ja -laatuisia lakkoja, niin tämä halpismerkki näyttäisi toimivat ihan hurjan hyvin. Lakka kuivuikin tosi pikaisesti ja on pysynyt siistinä jo monta päivää :) Lomalla sitten lakkaillaan enemmän.

    ReplyDelete