Friday, September 3, 2010

Nämäkö muka munakuppeja? Ebay löytö

Etsin aina silloin tällöin Ebaystä suomalaisia tuotteita, Iittalaa ja Arabiaa pääasiassa. Olen muutaman muunkin aarteen löytänyt. Esittelen ne tuonnempana.

Uusi löytöni ovat nämä "munakupit". Egg cups luki tuotekuvauksessa.

Ehkä strutsinmunille, mutta nämä XL kokoiset luomumunat kuppiin hukkuvat.

Tiedätkö Sinä mihin tarkoitukseen nämä on valmistettu? Juomapikari, sormien huuhtelumalja, jälkiruoka-astia?

Kuvauksen mukaan kupit olivat "mint condition". Yksi kupeista oli kuitenkin muita suurempi...

ja yhden lasitus sisäpuolelta oli säröillä. Onneksi kauppahinta ei ollut paha. Maksoin näistä $9 ja postarit $5 päälle. Vai maksoinko liikaa?

Minua ilahduttaa tämä sini-vaalea väritys. Kupit ovat kauniit, olivat sitten mitä olivat. Mutta osaisitko kertoa näistä jotain enemmän?

22 comments:

  1. Aivan mielettòmàn upeat! Hih, joku hipsii tàstà Ebayhin.. ;)) Siis jos sieltà lòytyy noin ihania aarteita! Sain toissapàivànà kotiin aivan ihanan puisen arkun, tai miksi niità kutsutaan.. senkki.. penkki. Sellaisen johon saa kaikki lelut tungettua (hih, jollakulla meni hermo tuohon lattialla vellovaan katastrofiin ;)) ja olen ihan hulluna siihen! Ebay on kyllà ihan paras paikka joskus. :D

    ReplyDelete
  2. Vau, ompa ihanat munakupit -tai mitkä onkaan! Ja tosiaan ei ole pahan hintaiset. Ebayta tulee joskus selailtua, en ole vielä sieltä rohjennut mitään ostaa :)

    ReplyDelete
  3. Karkki, joskus sieltä tekee löytöjä esim. jos uskaltaa huutaa sellaiselta, joka on vasta aloittamassa eBayssä. Yleensä ihmiset eivät uskalla ostaa nollapalautteisilta. Minä olen joskus riskeerannut ja onnistunut.

    Onnea uudelle senkki-penkille! Ne ovat ihan parhaita ylimääräisten tavaroiden piilottamiseen.

    ReplyDelete
  4. Mari, voi kun kiva jos olet sitä mieltä, että en maksanut ylihintaa. Minä en uskalla ostaa eBaysta oikeastaan muuta kuin astioita ja kerran ostin miehelle jotkin erityisrenkaat.

    ReplyDelete
  5. eBaysta en ole vielä koskaan ostanut mitään vaikka on ollut tarkoitus...
    Hienot nuo kupit,mitä tarkoitusta varten sitten ovatkaan,hyvä löytö! Ja hinta ei minustakaan ole paha.

    ReplyDelete
  6. Yaelian, täytynee vain keksiä näille jokin passeli käyttötarkoitus. Kauniithan ne ovat vaikka vain koristeenakin. Joskus eBayn alkuaikoina ostin muutaman vaatepaketin lapsille. Parin karvaan pettymyksen jälkeen lopetin: vähän käytetty pojan vaatepaketti tarkoitti puhkikulutettuja, likaisia shortseja ja t-paitoja. Oli siellä kyllä yhdet ehjät ja puhtaat sukat mukana :) Ne olivatkin kaupantekijäisiä. Ihmisillä on niin eri käsäitys mitä "vähän käytetty" tai "reippaasti vielä käyttöikää" tarkoittaa.

    ReplyDelete
  7. Tyhmä arvaus voiko kääntää ylösalaisin? Mulla oli toisenlaiset jotka oli toisinpäin.

    ReplyDelete
  8. Anna, sä olet nero! Kokeilin ylösalaisin ja kyllähän se kananmuna siihen jalkaan sopi! No nytpä tiedän, että voi käyttää ainakin tälla tavoin munakuppina. Kiitos!

    ReplyDelete
  9. Katselin heti takalaisesta finn.no ja siella oli Arabian tee serviisi samantyyppisilla kupeilla.

    ReplyDelete
  10. Tuula, mun pitää yrittää saada tolkkua noista sivuista. Täytyy mennä ihan uteliaisuuttaan katselemaan. Kiitos vinkistäsi. Voisihan näistä juoda vaikka teetä itämaiseen tapaan. Äh, nyt alkoi J. Karjalainen soida päässä.

    ReplyDelete
  11. Vastavierailulla. Tulen toistekin!

    ReplyDelete
  12. Hei Rva Pioni! Kiva kun tulit poikkeamaan. Sinulla on hurjan mielenkiintoiset ja kauniit sivut! Niitä on ilo selailla.

    ReplyDelete
  13. Olisko toi Arabian Blue Rose sarjaa? Ja taitaa juurikin olla pikari

    ReplyDelete
  14. Nanna, kiitos! Nyt alkaa armoton googlaaminen. Mun on pitänyt hankkia opaskirjaa Arabian tuotannosta, mutta meiningille on jäänyt. Ja pikasri. Hyvä. Nyt mä voin käyttää näitä toisinpäin pikarina ja sitten toisinpäin munakuppina.

    ReplyDelete
  15. Minäkin täällä! Liityin lukijaksi,tulen taatusti toistekin:)
    Juttujasi on kiva lukea! Oletko muuten työelämässä mukana vai kotirouvana?
    Itse olen kotona,vaikka lapset ovatkin jo koululaisia;)
    Hyvän löydön olet tehnyt! Itse olen tarkoituksella pysynyt erossa ebaystä,mutta mieheni tekee sieltä paljon(?)löytöjä...

    ReplyDelete
  16. Niinu, kiva kun tulit! Sinulla on myös hurjan kivat sivut, niitä on ilo selailla. Olen vasta ihan vähän aikaa sitten löytänyt tämän blogimaailman. Kotona ollaan. Rouvanpäiviä en ole kyllä päässyt juuri viettämään, sen verran kolme pientä vintiötä pitävät kiireisinä. Tai koululaisia ovat kaikki, mutta kai he ovat minulle aina pieniä.

    Ebay on kiva paikka, mutta itse uskallan ostaa oikeastaan vaan näitä astioita.

    ReplyDelete
  17. Täällä on mukava tunnelma.Mutkan kautta tänne löysin.Tulen ehdottomasti uudelleen.
    Syysterveisin Maria

    ReplyDelete
  18. Hei Maria! Onpas mukava kun tulit poikkeamaan. Minakin aina loydan uusia kivoja osoitteita tuttujen blogien kautta. Haaveena olisi, että voisin yhden päivän istua ja vain tutkia mitä kaikkea ihanaa löytyy!

    ReplyDelete
  19. Löysin jonkin Suomi sivuston amerikkalaislle ;-) ja siellä oli näin:
    Pattern: Arabia of Finland Blue Rose
    Pattern Description: Blue Flower & Rings, Blue Background
    Manufacturing History: From 1955 To 1970

    huuto.netissä yksi munakuppi/pikari myytävänä 13e/kpl eli hyvän kaupan teit!! ;-)

    Minä olen käyttänyt Ebayta muutaman vuoden ja onnistuneesti.Ongelmana kun suurin osa amerikkalaisista ei lähetä ulkomaille joten olen siirtynyt enimmäkseen Englannin tai Irlannin Ebay-sivuille.

    ReplyDelete
  20. Anne-Marie, kiitos! Miten osasitkin etsiä. Mä olen taas ollut niin hölmö, että en edes ymmärtänyt että tottakai amerikkalaisille on Arabian sivut. Yritin myös katsoa Huutonetistä silloin kun nämä ostin, mutta en löytänyt. Kiitos tuosta hintatiedosta. Lämmittää kovasti!

    Olen miettinyt miksi USA:n eBaysta ei haluta lähettää ulkomaille. Eihän se pakettien lähettäminen hankalaa ole ja jos vielä käyttää PayPalia maksuvälineenä.

    Kiitos Anne-Marie! Oli kiva aloitus päivälle tämä Sinun tietopakettisi

    ReplyDelete
  21. Olepa hyvä ;-)
    Google jyllää...heh
    Mutta hyvät kaupat olet tehnyt!

    Niin,luulisi että olisi sama lähettääkö kotimaahan vai ulkomaille kun ostaja maksaa kulut??!!

    ReplyDelete
  22. Anne-Marie, olen tosiaan pohtinut asiaa ja tullut siihen tulokseen, että monikaan ei viitsi nähdä sitä vaivaa, että täyttäisi tulliselvityksen ja ottaisi selvää postimaksuista. Helpompi on vain lähettää postia maan sisällä yhdellä standardihinnalla. Näiden "munakuppien" myyjällä oli myös postitus vain Yhdysvaltoihin.

    ReplyDelete