Monday, August 9, 2010

Sisustushuolia

Master bedroom, meidän vanhempien makuuhuone, on ollut alkuperäisessä asussaan jo ties kuinka ja kauan. Kannoimme huonekalut sisälle ja homma oli sillä selvä. Yksi syy on huoneen hankala muoto. Korkeimmillaan katto nousee n. 7-8 metrin korkeuteen.

Tämän kuvan lainasin asunnonvälittäjän sivuilta. Väritys on samanlainen kuin meillä, katon muoto myös. Tässä kuvassa korkeusero näyttäisi pienemmältä. Meillä ei myöskään ole ikkunaa päätyseinällä vaan päädyn sivuilla. Muhkea sängynpääty siis olisi paikallaan tai vaikka pylvässänky.


Tässä kuvassa on meidän petivaatteet. Kuva on jälleenmyyjän sivuilta. Olin ihan raivopäisen hulluna Rachel Ashwellin Shabby Chic -mallistoon. Nyt on jo melkein huono omatunto, kun ajattelen pakottaneeni miesparan tällaisen kukkaketoon. Toisekseen minulle on tullut värivimma. Haluan värejä ympärilleni.



Viime aikoina on tämä Ralph Laurenin Cote d´Azur -mallisto puhutellut. Olen käynyt hipelöimässä tuotteita kaupassa ja luonnossakin mallisto on kaunis. Ja mikä parasta, yksivärisillä valkoisilla, pellavansävyisillä tai vaikka vaaleanharmailla väriä saa myös toned down, hillittyä.

Mallistossa on myös raidallisia, pellavanvärisiä ja pikkukuosisia kankaita. Punapohjainen auringonkukka, indigo sunflower, on tietysti aika dominoiva.

Mutta tässä on sitä väriä ja eloa, joka juuri nyt puhuttelee. Tuntuu myös, että olen palaamassa juurilleni. Hillittyjen vuosien jälkeen tämä tuntuu taas omalta. Valmistaja on lopettamassa malliston teon, joten päätöksiä pitäisi kohtapuoleen tehdä. Hinta on jo alentuntu roimasti!

Tämä ja seuraava kuva ovat hulluttelukuvia. Mutta osittain olen vakavissanikin. Ensinnäkin ajattelin maalata makuuhuoneen seinät hyvin vaaleanharmaiksi. Katto jää valkoiseksi. Kuvaa aikani katseltua ajattelin, että tällainen ovi olisikin aika mainio! Meidän oven päällä on pieni lippa. Makkarin sisäpuolelta näyttää kuin makuuhuoneeseen olisi kunnon sisäänkäynti. "M" kirjainkin sopisi kuin nakutettu!

Ja koska katto on niin korkea voisi tällaistakin ideaa harkita. Olisikohan ruhtinaalliset unet? Mutta nyt sitten on ongelmia - minkä väriset huonekalut tähän tulevaan vaaleanharmaaseen, valkokattoiseen, sinioviseen ja puna-valko-tummansini-pellava -väritettyihin vuodevaatteisiin sopisi? Jos sait idean, jos vaikka minkälainen, niin kerro! Olen tuskaillut asian kanssa kauan.

7 comments:

  1. Hei,
    Tällaisia tuli mieleen: joko valkolakattua tai "kulutettuja" .Tai sit jos tykkäät puusta joku antiikkipetsattu ( ei liian tumma)...
    Heh..nämä tuli ensimmäisenä mieleen ;-)

    ReplyDelete
  2. Anne-Marie, olen miettinyt valkoista kovasti. Tiedän, että miehen makuun olisivat antiikkipetsatut huonekalut. Mies ei ymmärrä näitä "kulutettuja" huonekaluja laisinkaan. Yhden ainoan sellaisen tulin olen saanut talouteemme hankittua! Lapset tosin pitävät huolen, että kaikki muu on sitten ihan autenttisesti kulutettua... Kiitos Anne-Marie!

    ReplyDelete
  3. Anne-Marie, mun pitää melkein ensimmäisenä käydä ostamassa noita tekstiilejä, sillä niiden valmistus on lopetettu. Sitten pitää alkaa suunnitella muuta. Olen ihan lääpälläni tuohon punapohjaiseen kankaaseen!

    ReplyDelete
  4. Tykkään kans noista Ralphin tekstiileistä tosi paljon! Vähän samaa tyyliä, kuin Gant ja Lexington myy täällä. Ralphiakin taidetaan ruveta muuten Stockalla myymään, tekstiilipuolta siis. En ole varma, mutta jostain oon saanut sellaisen jutun päähäni!

    ReplyDelete
  5. P.S: puuseppä lupasi tehdä 480e:lla sellaisen pottery barn -tyylisen pöydän, mitä silloin haikailin. Eli varmaan tulis dollareissa se sama hinta, kuin PB:n mutta ei tarttis kuljettaa meren yli :)

    ReplyDelete
  6. Hannis, Laurenin laatu on myös loistava. Minä olen hullaantunut siihen heidän nalleensa. Onpas kiva jos saat pöytäongelman ratkeamaan. Ja siinä samalla sitten työllistäisit suomalaisen käsityöammattilaisen!

    ReplyDelete